09 февруари 2009

Пазарно проучване

Преди няколко дни бях обект на пазарно проучване. Това, което се изискваше от мен, беше да си кажа мнението за някаква реклама. Всичко започна с банални сцени на улицата, където ме спря някаква жена с молба да участвам. След кратко навиване от нейна страна се съгласих, защото ми беше любопитно що за глупост е това, което правят, а от друга страна тя много настойчиво умоляваше (не знам си колко хора трябвало да анкетира, а още колко и оставало и как не можела да си свърши работата и т.н.). Няколко секунди по-късно вече бях убеден, че глупостта е много голяма. Да започнем с въпроса на колко съм години. Казах и, но тя ми каза, че в тази възрастова група броят хора е изчерпан, така че ме подмлади с четири години, за да и стане представителна извадката. Купонът продължи с каква бира пия. Казах и че предпочитам Каменица, но се оказа, че не мога да пия Каменица, защото я няма във възможните отговори (явно е много екзотична) и да си избера друга бира от списъка. След това гледах някакво стандартно рекламно послание, което мен не ме грабна, но за сметка на това трябваше да споделям какви мисли ми се въртят в главата от него. Накрая всичко приключи като жената попълни някаква анкета от мое име даже без да ми задава въпросите. „Далаверата” за мен от цялата работа беше една бира, но не мога да разбера каква е далаверата на тези, които наемат такива хора да им проучват пазара.

Няма коментари: