tag:blogger.com,1999:blog-14021505.post977412044564414286..comments2019-08-13T12:57:36.543+03:00Comments on Малко впечатления: Образованието и ампутирането на мозъциUnknownnoreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-16603345357694602942007-12-11T17:49:00.000+02:002007-12-11T17:49:00.000+02:00@radi: Мисля, че с теб имаме различни разбирания ...@radi: Мисля, че с теб имаме различни разбирания какво значи "зубрене".<BR/>Една илюстрация. На един от първите ми изпити в университета съответния преподавател каза да не се мъчим да преписваме, защото ще ни разпитва по това, което сме писали и ако не може да го обясним ще стане лошо. Една колежка попита, какво правим, ако сме го запомнили визуално, при което преподавателят каза, ми ще го възпроизведете и на дъската.dvasilevhttps://www.blogger.com/profile/08270827212452754048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-76653466617673266792007-12-11T17:13:00.000+02:002007-12-11T17:13:00.000+02:00@dне съм напълно съгласен. все пак можеш да назубк...@d<BR/>не съм напълно съгласен. все пак можеш да назубкаш някоя теорема и да знаеш в какви ситуации се прилага без да си напълно наясно как и защо тази теорема работи.radihttps://www.blogger.com/profile/11459795773754260693noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-90040972814778879932007-12-11T15:08:00.000+02:002007-12-11T15:08:00.000+02:00@radiВъпреки че, ми вървеше математиката откривам,...@radi<BR/>Въпреки че, ми вървеше математиката откривам, че не мога да я приложа в реалния живот. Сега ми се налага и сам уча нещата от различна перспектива. Не е нужно задълбочено познаване например на теоремите (не съм сигурен дали си наясно какво означава наистина задълбочено), а обясняване на нещата от друга перспектива. Такава, която показва математика като начин за описване на явления от реалността или идеи, а не просто метод и алгоритъм, по който да стигнеш до решението.<BR/>@d<BR/>Благодаря за отговора! Май втория отговор важи за мен.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-59897974353576213872007-12-11T14:44:00.000+02:002007-12-11T14:44:00.000+02:00@radi: Според мен зубренето и "свързването на идеи...@radi: Според мен зубренето и "свързването на идеите" са две несъвместими неща.dvasilevhttps://www.blogger.com/profile/08270827212452754048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-67041008210490664942007-12-11T12:42:00.000+02:002007-12-11T12:42:00.000+02:00дали се зубрят нещата... предполагам. още по мое в...дали се зубрят нещата... предполагам. още по мое време го имаше това учениците да зубкат и да не знаят смисъла на това, което зубкат. кофтито в цялата история е, че поне докато зубкат, учениците не изграждат механизъм за свързване на идеите, които зубкат (което от своя страна иска малко мислене и схващане на идеите, но поне не затормозява ученика/студента със задълбочени знания за някоя теорема, която му трябва от дъжд на вятър за да реши някоя задача).radihttps://www.blogger.com/profile/11459795773754260693noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-23694497858722315692007-12-11T12:24:00.000+02:002007-12-11T12:24:00.000+02:00@георги: За така формулирания общ въпрос е възможн...@георги: За така формулирания общ въпрос е възможно да има няколко отговора.<BR/><BR/>Един е свързан с мотивацията. Например аз, докато бях студент винаги съм срещал трудности с по-лесните въпроси от конспекта, от колкото с по-трудните. На последните обръщах повече внимание и съм бил по-подготвен. Първите ми се струваха лесни и елементарни, в резултат на което пропусках някои дребни детайли, които после ме озорваха на изпита докато ги измисля.<BR/>Друг вариант е сложните задачи да са били от една тематика, а простите от друга, което да обяснява разликата.<BR/>Освен концентрацията е важен и опита. Доста от сложните задачи имат някакви елегантни решения, за които трябва да се сетиш и да ги напишеш на два реда, а пък доста прости задачи са просто обемни и в техническите неща може да се загубиш.<BR/>С това причините едва ли се изчерпват.dvasilevhttps://www.blogger.com/profile/08270827212452754048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-45388511926780878552007-12-11T11:48:00.000+02:002007-12-11T11:48:00.000+02:00Абсолютно съм съгласен, сегашната система насърчав...Абсолютно съм съгласен, сегашната система насърчава зубренето и стремежа към показност на знанията вместо мислене.<BR/>@d<BR/>Един въпрос. В основното си образование можех да реша математическа задача с повишена трудност (текстова и логическа) но срещах трудности при решаването на по-лесните задачи. Не че не съм си учил материала.Та какво означава това според теб, защото за мен е озадачаващо.<BR/><BR/>Специално за математиката и аз открих за себе си това ,за което говориш, просто назубряш някакви методи и решаваш задачи от такъв тип, който не изисква разбирането на същността и принципите. А математиката беше от предметите, които ми вървяха без да се напъвам.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-72623524585462203302007-12-11T11:43:00.000+02:002007-12-11T11:43:00.000+02:00Този коментар бе премахнат от автора.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-84520455845970682262007-12-11T09:25:00.000+02:002007-12-11T09:25:00.000+02:00@naddya: Всъщност не съм убеден, че сме учили по с...@naddya: Всъщност не съм убеден, че сме учили по същата безумна система. Аз и ти сме били седми клас преди мноооого време, а от тогава доста неща са се променили. Само за сравнение, малкият ми брат учеше в 7 клас по физика неща, които аз съм учил в 9-ти. За да си решаваш задачите ти трябва да може да решаваш квадратни уравнения, което се учеше тогава в 8ми клас. Какъв ли е бил крайният резултат?<BR/><BR/>В случая не знам дали зад проблемите на това момче се крие учителска некомпетентност или сбъркана учебна програма, но е факт, че децата зубрят. Вече няколко години подред преподавам на студенти, които са или последен курс бакалавър или в магистърска програма и мога да ти кажа, че с всяка година нещата стават по-зле. Когато това момче след 10 години стигне до магистратура, просто не ми се мисли колко ще е паднало нивото на студентите.dvasilevhttps://www.blogger.com/profile/08270827212452754048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-90193159101050173032007-12-10T18:35:00.000+02:002007-12-10T18:35:00.000+02:00naddya, не е ясно, колко мислещи сте щели да стане...naddya, не е ясно, колко мислещи сте щели да станете с едно по-практично-ориентирано образование. <BR/><BR/>виждал съм у приятел до какво фундаментално неразбиране може да доведе малък пропуск в математиката. Способността от практическо задание да съставиш математическа задача се развива, не се ражда от самосебе си.dzverhttps://www.blogger.com/profile/16116197841003122578noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14021505.post-59348730745606250682007-12-06T13:36:00.000+02:002007-12-06T13:36:00.000+02:00Прав си, но има и нещо друго. Аз и ти също сме учи...Прав си, но има и нещо друго. Аз и ти също сме учили по тази безумна система, но накрая сме станали "мислещи" ;) Така че май всичко си е до индивидуална нагласа и възможности. В крайна сметка наизустяването и механичната памет също са доста ценни и ако не са приложими в мойта и твойта професия, има места, където са абсолютно задължителни. Разбира се, математика без логично мислене... трудна работа. <BR/>Поздрави!Anonymousnoreply@blogger.com