15 април 2008

Проектите ми в OpenFMI

В края на февруари регистрирах още един проект с име FreeGIVE в OpenFMI, с което проектите там, в които участвам, станаха три. За момента активността около него ще бъде в svn хранилището (май това е основната причина да го регистрирам), където съм сложил нещата, които до момента съм направил по един иконометричен пакет за R. Принципно цялата идея може да се развие в много посоки (за момента ще ги пазя в тайна), но засега ще се концентрира основно върху този пакет, като се надявам в неговата разработка да се включат и други хора (те си знаят кои са). Може би е уместно да се попита защо няма компилирани пакети за windows или кога този пакет ще се включи към официалните пакети за R. Отговорите са свързани най-вече с появяване на документация по отделните функции, нещо, за което не съм се напънал много. Все пак хората, които искат да го ползват и без документация (не знам какви джедаи трябва да бъдат, за да успеят) могат да го дръпнат от хранилището. Ако са под linux доста лесно ще го добавят към останалите пакети. Ако са под windows ще им трябват неща като perl, latex и още доста глупости.

Интересно е какво става с останалите два проекта? Като че ли този, покрай който има най-много движение е RDsuite, макар и спрямо началната версия да няма кой знае какви видими промени. За следващата версия, която най-вероятно ще излезе есента (да не се заричам много) са планирани три важни и видими нововъведения. Така или иначе, който се интересува от този проект, може да дойде да ме види на априлската конференция на „Линукс за българи” или както се казва вече.

Последният проект е свързан с една програмка за генериране на затворени и балансирани тестове, като взима въпросите от някакво предварително дефинирано множество. Като че ли там развитията хич не се очертават, защото за момента ми върши работа, макар и варианта, който ползвам е с леки корекции покрай един бъг. Все пак, ако ми се освободи време, може да се напъна да я поукрася, да оправя директорийната структура, както и да взема да пусна пакети по отделните дистрибуции. Отделен е въпросът дали си заслужават всички тези усилия.

Няма коментари: