29 май 2007

Докъде трябва да се простира държавата?

Тези дни попаднах на една статия в Дневник, която коментира какви „услуги“ трябва да предоставя държавата. Въпреки, че изказаното мнение ми е доста крайно и определено не съм съгласен с него, то е доста интересно като гледна точка и поне мен ме кара да се запитам докъде трябва да се простират функциите на държавата? Като следствие от това възникват въпросите какво му е лявото на БСП? Какво му е дясното на СДС или на това, на което се е разпаднало? Какво е либералното (нали членуват в някакъв либерален алианс) на НДСВ и ДПС? Поне аз като си задавам тези въпроси, не мога да намеря разлика между отделните партии. Всички обещават мед и масло, но не формулират никакви конкретни политики, нито с какви мерки ще бъдат изпълняват и от къде или за сметка на какво ще бъдат финансирани. Никой не казва какви са възможните пътища (които не водят до кризи и ексцесии) за развитие на държавата и да се аргументира защо това, което предлага е по-добро от това на опонентите и да даде на нас избирателите възможност за избор. Докато съществуваше двуполюсния модел, политическия дебат се водеше в плоскостта на комунизъм и антикомунизъм, а след неговото разпадане поне аз не виждам да има дебати. Като няма дебати, то няма и позиции, пък нека после се чудят защо хората не ходят да гласуват.

Няма коментари: