01 октомври 2005

СДС, Мултиплекс, .... да ви ....

Днес се мотах около и в НДК. Имаше обичайните сезонни изложения - кожа, мебели, цветя. Не че съм тръгнал да купувам нещо, но ей така да се зяпа. Разбира се имаше и разни необичайни неща - конференция на СДС. В рамките на НДК много лесно можеше да се разбере къде е конференцията. Когато доближиш място, което прилича на кочина съпоставима с площадка за балиране на отпадъци с мотаещи се около тях хора, които без никакво притеснение нарушават забраната за пушене в НДК, знаеш че си на "грешното" място. Последното разбира се отново показва, че политиците явно се смятат за нещо над закона и много са ми забавни, когато установят, че не могат да бъдат и над физичните закони. Но както и да е, не ми се пречеха (или поне тогава си мислех така), та ги подминавах със снизхождение.

След приключване на разходката по изложенията, дойде идеята да се ходи на кино. Мултиплексът е наблизо, така че набързо бяха закупени билети, а в оставащият един час и малко до началото му, идеята беше да се напълни търбуха. Малко така ударно като че ли да беше, но изборът (поради липса на друг при тези ограничения) спря на пица-бара на Мултиплекса. Голяма грешка! От край време там не се спазва закона за тютюнопушене на обществените места и човек влиза в някаква димна завеса. След първоначалното (формално) нареждане на масите за пушачи и непушачи шахматно, нещата по едно време се бяха пооправили. Тоест имаше нещо като обособени кътчета. Само, че този път нещата бяха излезнали извън контрол. Делегатите от конференцията на СДС, бяха плъзнали като скакалци навсякъде консумирайки кльопачка където що има. Тавите с пиците на парче седяха празни с тенденция за заформяне на опашки от началните години на прехода. За щастие лесно си намерихме място в пица-бара. Таман ставаха едни хора и ние се строполясахме на масата.

Всичко вървеше по план или поне така си мислех, но бързо ми беше помрачено настроението. На съседната маса седнаха едни делегати. Имаше един добре заформен чичко, който лесно се сдоби с пепелник и почна на пафка. Голямата жълта табела, че пушенето на конкретната маса е забранено, не го впечатли. Това е да се мислиш за политик. Жалко, че нямах фотоапарат. Добра снимка щеше да стане. Тези от пица-бара дори не си направиха труда да махнат табелката. По другите заведение като Джепето има такава практика, ако седнеш на маса за непушачи и ти се пуши, тази маса автоматично става за пушачи, нищо че около нея е бъкано с маси за непушачи. Но за практиката на заведеният в тази насока може да направя друг постинг. Оказа се обаче, че това да си делегат си има и други предимства, обслужват те с предимство. Съгласен съм, че заради разни яко капиталистически мераци на стопанисващите Мултиплекса, сервитьорката, която обслужваше петнайсетте маси, се беше побъркала, но мен като клиент това никак не ме грее.

Както и да е, това да им бяха кусурите. Съвсем хронологично ще ви представя събитията при това изживяване.

  • 1:10 преди началото на филма – сядаме на празна маса.
  • 0:55 преди началото на филма – сдобиваме се с меню.
  • 0:45 преди началото на филма – взимат ни поръчката, понеже няма много време се поръчват прости неща, като запечени картофки и бекончета, които според сервитьорката ставали бързо за десетина минути.
  • 0:35 преди началото на филма – пристигат минералните води и ми се обяснява, че моите бекончета ги няма и да си избера нещо друго, щяла след малко да мине да ми вземе поръчката. Как ли пък не, ще си остана само с водата, като ме пита какво съм избрал ще и се сопна, че нищо.
  • 0:30 преди началото на филма – влизат две издокарани делегатки и искат да седнат на масата ми. Истината е, че масата е за четирима човека, а ние бяхме двама. От едната страна на масата има пейка, а от друга два стола, от които единият го бяха взели за друга маса. В едната част на пейката бяхме оставили малко торби и чанти, които бяха доста обемни. Както може и да се досетите, никак не бях на кеф, че тези лейки (няма правописна грешка, не съм искал да кажа лелки) искат да ми правят компания. Разбира се за да не съм груб им се обяснява, че така или иначе няма стол и не могат да седнат. Това е обаче да си тъп и упорит. Тези путки (пак няма правописна грешка) се домъкват с един стол и настояват да си преместим багажа за да седнат. Бахти нахалството. Сега остават и да ми запушат и ще им вкарам една тупалка. За щастие не се наложи. Взеха ни менютата и започнаха да разглеждат.
  • 0:25 преди началото на филма – сервитьорката им взе поръчката, но мен ме пропусна дали съм си избрал нещо. Не мога да и се сопна.
  • 0:15 преди началото на филма – картофките ги няма. Оставяме някакви стотинки за водата и си тръгваме. На сервитьорката не и пука. Навън както вече обясних скакалците бяха опоскали всичко и си оставаме гладни.

Поне филмът беше добър. Но изводът, който си напрах, е че или НДК не става за никакви големи мероприятия или СДС са толкова скръндзи, че не могат да си платят да организират такова. Аз май съм по склонен да мисля, че е второто. Тази партия показа тотална липса на визия през последните няколко години и като и гледам какви са и гамени делегатите (имаше серия и от други събития, които не съм описал за тях). Сигурно и на другите партии делегатите са чукундури, на както се казва сега има впечатления за тези и определено в следващите няколко години е абсурд да гласувам за тях.

Колкото до Мултиплекса, за филми стават, но не се лъжете да им ползвате другите услуги.

Няма коментари: