05 май 2006

Жега

Последните няколко седмици съм доста натоварен и не ми остава време да драсвам по нещо в блога. Причина за това е както натовареността в работата (поне април месец беше доста активен), така и приличния брой допълнителни неща, с които съм се захванал. Лошото в случая е, че и май месец се очертава да бъде достатъчно натоварен.

От страничните ангажименти в момента най-ангажиращ ми е курса по Иконометрия, който с още няколко човека водим в СУ-то. Въпреки, че сме няколко човека, това че на мен се е паднала честта да бутам и упражненията, общата ми тежест е към 50%, което горе долу прави по три учебни часа всяка седмица. От друга страна и самият курс все още се развива. С целия си акъл реших лекциите, които водя през тази година да ги правя на презентации. Доста време отне, но се надявам да си е заслужавало. Така или иначе, този зор догодина няма да присъства. Разбира се, упражненията също отнемат много време за подготовка. Въпреки, че структурата е готова от предходните години и примерите са отдавна избрани, още има трески за дялкане. Упражненията са базирани на R, който е доста гъвкав, но няма много написани функции, които да ми вършат работа, и се налага аз да си дописвам. Това от своя страна предполага и доста четене на статии, които коментират разни аспекти на изчислителните процедури. Надявам се, след като приключи зора през този семестър от цялата работа да се получи библиотека за R, която като възможности в динамичните модели да се конкурира с комерсиалните програми като PcGive и E-Views.

Друг ангаживент, който чопля от доста време е една счетоводна система, която пиша на C++ и е базирана на Qt4. Въпреки, че базовите неща са почти готови и се вижда светлината в тунела, още има какво да се прави и не става за публикуване някъде. Надявам се до края на годината да съм оправил нещата, които искам и да се ползва от повече хора. Но за този проект ще спомена повече, когато му дойде времето ;-)Иначе за капак на всичко напускам сегашната си работа и от първи юни съм на друго място. Малко ми писна от глупостите, които непрекъснато изкачат и това, че големите шефове някак си не уважават труда ми. Но за тези неща, може би ще драсна нещо в повече детайли по нататък. Малко ми е жал за колегите, които оставям, защото от една страна трябва сами да търпят глупостите, а от друга няма кой да ме замести. Напускането от своя страна предполага разчистване на натъпкания до козирката диск и като си има предвид, че филми и музика няма на него, ще е доста зор да го прехвърля на дискове по добре подреден начин. Винаги отлагам подреждането и сега ще ми излезе през носа. Иначе новата работа, няма да има много общо със старата. От икономика се прехвърлям на математика.

В целия този ред от ангажименти мога да се похваля, че последните три почивни дни с няколко познати скокнахме до Турция. Има доста впечатления от там, които също трябва да се опишат. Макар и престоя да беше за кратко, успях да си напълня всичките карти със снимки и сега трябва да пека два диска.

А и не на последно място по важност. Gabo, не съм забравил какво съм ти обещал. Надявам се до средата на месеца да съм написал нещо по дискутираната тема.

Няма коментари: