09 юли 2006

Microsoft и ODF

Тази седмица стана ясно, че Microsoft са решили да вкарат поддръжка на Open Document Format в новия си офис пакет. На първо време като add-in и няма да е вграден в основния продукт. Мен една такава стъпка от страна Microsoft за поддръжка на ODF доста ме учудва (маркетингово не е правилен ход), но явно „натиска“ (извинението да се мигрира от MS Office) от страна на няколко правителства е дало ефект. Това от своя страна ще отприщи по-широко използване на ODF и съответно до по-голяма популярност на OpenOffice.org.

В момента няма какво да си кривим душата, но навлизането на OpenOffice.org и неговия формат е доста ограничено. Аз поне от себе си съм забелязал, че когато ползвам OpenOffice.org дори и да записвам файловете в ODF, то поради причината, че контактувам с хора, които не могат да ги прочетат, се виждам принуден да ги записвам и в MS Office форматите. От друга страна е малко безсмислено поддръжката на едно съдържание във два формата. Дори в работата да имаме политика, за налагането на ODF и помежду си обменяме документите така, то не може да имаме такива изисквания към нашите контрагенти. От друга страна имаме лицензиран MS Office и поради факта, че сме заковани за doc и xls формати, логично си ползваме него, а не OpenOffice.org (все пак последният има доста да догонва, особено в електронните таблици).

Та в тоя ред на мисли поддръжката на ODF от страна на MS Office доста ще облекчи тези ограничения и особено хората с по-малко претенции към офис пакетите ще забравят за doc и xls форматите, а дали съм прав – бъдещето ще покаже.

Няма коментари: