28 април 2008

Бе ТаКа и продължава и да бъде - част 2

Във предишната част споделих опита си на клиент на БТК в качеството си на физическо лице. Но ако си мислите, че ако сте бизнес абонат ще ви се размине „подобаващото“ отношение, то жестоко се лъжете. Тази история е от преди няколко месеца и касае така наречените account manager-и или както им вика един познат докато прави едни характерни патешки стъпки - корпоретки.

От време на време консултирам разни хора по IT въпроси, та на едни такива им смениха account manager-а. Новият беше някаква девойка, която явно амбицирана, държеше да се срещне с тях, да се запознаят и да им предложи нови решения и услуги. Така се намеси и моята личност. След разни уговорки за срещи и стиковане на календари се разбрахме да се видим в нейния офис. Всичко точно, отиваме на съответното място, звъним и на телефона, но никой не вдига. Чакаме още малко, пак звъним, пак никой не вдига. Човекът от охраната даде някакъв списък с телефони и каза да звъним на съседните, тъй като са били в една стая, та ще се разберем. На мен това ми се стори странно като подход, но в списъка имаше и мобилен телефон на нашата девойка, та решихме да пробваме и на него. Отново греда.

Харесахме си друга мадама от списъка и звъннахме на нея. Обяснихме и каква е ситуацията, тя ни каза, че нашата девойка я няма на работа днес. Била болна, но да не се притесняваме, може, тя ще я замести в разговорите. Жалко, че така се е получило, но щяло да си паснем с девойката, с която имахме среща. Била млада, много разбрана и още куп хубави думи. В цялата тази ситуация това, което пропускам е, че действието се развива в първия понеделник след 8 декември. Ясно, тенекия. Ама бая груба. Ако си възпрепятстван за среща освен, ако не си пред умирачка, винаги може да предупредиш.

Та започваме да си говорим с втората девойка. Можело да си оптимизираме сметките. За някакви ADSL сме плащали много, то всъщност ако минем на някакви други планове сме щели да плащаме малко повече, но пък ще получаваме много повече. Обяснявам и, че скорост не ни вълнува, а свързаност. Наистина едната тарифа е доста изгодна, но само ако запазим скоростта, което пък тя каза, че нямало как да стане. Аз и обясних врътката, че договорът изтича след три месеца и дали не може да го преподпишем при по-изгодните условия, което неясно за мен се оказало проблемация и било възможно седмица да няма интернет. Wtf? Като прехвърляхме преди наколко години ADSL от една фирма на друга фирма в един от центровете на БТК, дори и не усетихме липсата му, а сега при положение, че говорим с „правилния“ човек, възникват усложнения. И то тези усложнения възникват само в случая, че искаме да запазим скоростта.

Както и да е, казахме и, че ще си помислим и взехме да разпитваме за разни нови неща, които са взели да предлагат. Честно казано девойката освен за цени за друго не можеше да говори. Това е много хубаво качество, ако продаваш домати, но когато предлагаш комуникационни решения трябва да отбираш малко и от същността на услугите. Няма да навлизам в детайли за какво сме си говорили, но поне за мен беше доста показателно, че като споменах, цялата IT инфраструктура се движи по linux, девойката не можа да възпроизведе правилно името, т.е. за пръв път чуваше, че има такова животно. Веднага стана ясно, че от срещата няма да разберем доколко решенията, които ползваме са съвместими с услугите, които предлагат. Какво пък, не бива да бъдем максималисти.

Няма коментари: