14 ноември 2005

Цифрова фотография

Преди няколко седмици имах имен ден и като подарък получих една книга, чрез която да се ограмотя как да си ползвал правилно новото фотоапартче. То понеже е с много бутони, екстри, джаджи и прочие и да не го гледам като теле в железница. В интерес на истината не съм толкова зле с тази техника, въпреки че предишния ми фотоапарат да беше от типа "насочи и щракни", поразбирам туй-онуй, но книгата се оказа доста интересна и полезна. Не искам да създавам свръх очаквания в някой, сигурно има и по-добри книги по-въпроса (аз лично имам два pdf-а с книги на US Navy по въпроса, бая задълбочени изглеждаха), но като цяло си мисля, че всеки може да намери нещо полезно. Независимо дали му е простичък или сложен фотоапарата, ще научи някой и друг трик покрай композиция на снимка, режими на заснемане или нещо друго.

Освен това няма глупости от сорта: Windows е велик, Mac-овете не стават за нищо. От SoftPress са се постарали да я направят и хубаво книжката, тоест не е на гадна хартия, има и цветни фотографии. Всичко е много хубаво на българското издание, с изключение на едно нещо: редакторът. Този човек, явно много се е вживял в ролята, която са му определили и е решил да допълни книгата със свои мисли. Това, че е дал линкове към българска страница за цифрова фотография бих го приел, струва ми се полезно, но това да води задочни спорове с автора и да има подмятания в скоби - "това не е точно така" или да твърди точно обратното ми се струва страшно глупаво и изнервящо. Като е толкова умен да вземе да си напише книга по въпроса, а не да цапа по книгите на другите.

Няма коментари: