29 юни 2007

Germanos и обучението на служителите им

Вчера като се разхождах из София, спонтанно реших да влезна в един магазин на Germanos. Още не съм си купил апарат, който да замени този, който изгубих, и това беше една добра възможност да огледам какво се предлага. Както е характерно в такива магазини, ти наскачат някакви продавач консултанти. Обясних му на съответния консултант какво търся (Nokia, s40 интерфейс, радио и mp3 плеър) и да ми каже какво може да ми предложи. Не че щях да купувам. Такива инвестиционни решения при мен се взимат трудно. Той човека ми посочи това, което би трябвало да ми свърши работа. Телефончето не беше в ниския клас и имаше разни екстри (син зъб, камера и т.н.), за част от които поне на мен не ми е ясно дали ще ги подкарам под linux. Ей така за майтап реших да го питам има ли проблем да подкарам синия зъб под linux, защото нямам Windows. Стана мазало. Човека в първия момент се зачуди за какво му говоря и вместо чистосърдечно да си признае че не знае започна да ми обяснява, че няма проблем тъй като мога да си сваля Windows от internet, да си го инсталирам и след това да инсталирам софтуера, който върви с телефона. Този подход в търсене на продажбата ми хареса много. Аз го контрирах, че пиратски софтуер не ползвам. Все пак е странно за да си купиш нещо, да те агитират да ползваш пиратски Windows (би било забавно ако това е някаква политика на Germanos). При което последва железен аргумент: linux-а също е пиратски софтуер, нищо че е безплатен. Това направо ме срази. Представям си цялата тази случка, като някое от рекламните им клипчета, в които се хвалят какви специалисти са. Май програмата за обучение на служителите на Germanos ги учи да бъдат агресивни, но не и да не говорят глупости. Като се позамисля, това май е проблем на доста места.

Няма коментари: