28 февруари 2008

Stroopwafels

Едно от любимите ми неща за подсладяване на живота са едни холандски вафли известни с наименованието Stroopwafels. При едно ходене в Холандия преди 5 години ги открих на летището, взех си две пакетчета да почерпя домашните, а после съжалих, че съм се ограничил само с толкова. Добре че Ради се пресели в Холандия и сега всеки път като се прибира насам изпълнява сериозни доставки (не само за мен).

За хората, които нямат възможност да им се доставят Stroopwafels в България, има няколко варианта. В Билата продават такива неща, но на някаква безбожна цена (към 3-4 по-скъпи, отколкото в Холандия). На българския пазар има и някакъв полски аналог на име Tofinek (към 2 пъти по-скъп), който е вкусен, но не е съвсем същото. Днес установих, че има вече аналогичен продукт, който се произвежда в България. Ценово удря всички останали конкуренти на българския пазар (цената е аналогична на Stroopwafels в Холандия). Вафлите се казват Нелис, пише, че са приготвени по оригинална холандска рецепта и се продават в пликче по 10 (колко познато). Произвеждат се в Самоков от Бързанов ООД. Като вкусотия са по-добри от Tofinek, а ако се сложи и повече пълнеж (честно казано ме почерпиха с една и може да е outlier) съвсем ще ги докарат като Stroopwafels.

2 коментара:

Анонимен каза...

Абсолютно вярно - вафлите "Нелис" са страхотни. Жалко, че не се намират в големите магазини.

Анонимен каза...

От една седмица са ми любимите вафли.