30 октомври 2007

Разчистване

През уикенда започнах да провеждам разчистване на нещата, които седят на твърдия диск на компютъра ми. Свободното пространство падна под санитарния минимум за записване на DVD, а освен това си ме е страх при толкова малко свободно място да тръгна да си upgrade-вам Fedora-та (като гледам как съм се замотал май направо ще скоча на новата версия). Дискът ми не е от най-големите и като цяло се оказа запълнен с pdf-и (преди да ги разкарам, трябва да седна да ги индексирам, което е времеемко), няколко image-и на Debian и Darwin (покрай RD Suite ги държа за да компилирам пакети, на Debian има два броя, едната ми е чисто инсталиран Debian върху, който компилирам, а на другия инсталирам, пък Darwin-а не можах да го подкарам през емулаторите; като остане време трябва да се разправя и с него) и снимки (за мой ужас се оказаха на 16G). Ясно беше, че видим резултат може да се постигне само с тяхното записване и веднага разбрах защо не съм записвал снимки през последната една година. От едно екскурзионно от предходната година част от хората, които участваха, са ми пратили снимките с много гадно наименование. Това че windows-а ги сваля от фотоапарата, слагайки доста интервали в името (мразя да има интервали в имената на файловете), е бял кахър. Сериозният проблем е, че windows-ът като е слагал някаква индексация на снимките ги е разбъркал и така, ако тръгнат да се гледат една по една, подредени на база име на файл (май повечето програми само това използвай като критерий за подредба), идват в разбъркан хронологичен ред. Единственият начин да се подредят е като се ползва датата на заснемане от EXIF информацията на файла. Когато става въпрос за 500-600 снимки, преименуването на ръка е голяма ракиена идея. Още навремето ми беше ясно, че трябва да се ползва някаква програма или скрипт, но тогава ме мързеше да я/го напиша. Сега, когато проблемът беше неотложен, продължаваше да ме мързи, но реших да се поразтърся и да видя дали някой не е решил да направи нещо подобно. Попаднах на KRename и с две итерации реших проблема. Доста ценна програмка изглежда.

Няма коментари: